Guest Preferences

Modificat la Jo, 11 Apr la 4:39 PM



Utilizati Guest Preferences pentru a crea coduri de preferinte pentru oaspeii pentru diverse articole sau servicii. 

Codurile de preferinte ale oaspetilor pot fi adaugate la profilele de clienti pentru a fi incluse de fiecare data cand la o rezervare se utilizeaza profilul respectiv, sau pot fi adaugate ca o asociere unica la un anumit sejur al clientului/profilului. 

Preferintele oaspetilor pot fi definite ca globale - Global, specifice marcii – Brand, sau asociate unei proprietatii – Property și pot fi clasificate pentru o cautare eficienta. Preferintelor oaspetilor li se poate atribui, de asemenea, un cod de departament (pentru o listare ulterioara pe departemente ex. Mic dejun la camera pt. departamentul F&B, pat matrimonial pt. Housekeeping etc), iar la configurarea acestora se poate tine cont daca acestea sunt sau nu selectabile de catre un oaspete sau operator sau sunt predefinite.


Configurati coduri de preferinte ale clientilor care identifica solicitarile speciale, serviciile sau facilitatile pe care clientii le pot solicita in timpul sejurului. 

Codurile de preferințe ale clientilor pot fi adaugate la sejur in timpul procesului de rezervare, la check-in sau prin editarea unei rezervari. Codurile de preferinte pentru clienti pot fi, de asemenea, salvate pe rezervarile de grup, profilurile de clienti, profilurile de companii si profilurile de agentii, astfel incat orice sejur pe care preferintele sunt asociate vor avea automat codul de preferinte pentru clienti copiat. Codurile de preferinte pentru oaspeti pot fi clasificate pentru o cautare eficienta, pot fi configurate pentru a fi selectate de un client sau agent de rezervare pe portalul de rezervare si includ descriptorii (Room Attributes).



Administration -> Configuration -> Guest Preferences

Preference – Cod + Descriere

Preference Type:

Global: Codul de preferință pentru clienti este disponibil la nivel global la toate proprietatile si poate fi configurat cu un cod de departament.

Property: Codul de preferinte pentru clienti este disponibil numai daca a fost adăugat ca preferință de proprietate pe proprietatea respectiva, moment in care poate fi configurat un cod de departament. 

Brand: codul de preferințe pentru clienti este disponibil numai pentru proprietatile asociate Brand-ului respectiv. 

Descriptor Type:

None: cand este selectata aceasta optiune, nu se pot adauga descriptori in Tab-ul Descriptors.

Selectable: cand este selectata aceasta optiune, descriptorii pot fi adaugati in Tab-ul Descriptori. Descriptorii sunt disponibili ca optiuni in campul Descriptors la adaugarea codului de preferinte la o rezervare individuala, sau rezervare de grup, sau profil.

Not Validated Selectable Text: cand este selectata aceasta optiune, descriptorii pot fi adăugati in Tab-ul Descriptors. Descriptorii sunt disponibili ca optiuni în campul Descriptors la adaugarea codului de preferinte la o rezervare individuala, sau rezervare de grup, sau profil. In acest caz se poate ca si utilizatorul sa adauge propria valoare in acrest camp.

Category:

Se configureaza de la Global Codes

Room Preference – preferinte legate de camere (descriptors).

Service Preference – preferinte legate de serviciile solictate

Acestea din urma se configureaza la Global Codes – Guest Preference Category

Departament

Specificați departamentul pentru rapoartare a codului respectiv. Departamentul poate fi specificat în această pagină numai dacă tipul de preferință este Global. Departamentul poate fi specificat pe tipurile de preferințe ale proprietății folosind fila Preferințe din pagina Proprietăți.

Web activat

Specificați dacă codul este activat pe web pentru rezervări online.

TA activat

Specificați dacă codul este activat pe internet pentru agențiile de turism și rezervare.




Exemplific mai jos configurarea catorva preferinte legate de Guest Stay.


Vedeti mai jos exemplu de preferinta - Etaj Inferior – este Preference Type /Global*, Descriptor Type – Slectabil** si Category Room Preference.

Atentie !!! pentru preferintele legate de Room Atributes – acestea trebuie sa fie Global!

*Preferintele care se asociaza cu Atributele camerelor vor fi de tip Global.

Preferintele de tip Property se adauga la proprietate (in cazul bazelor de date multi property poate doar una din proprietati are aceste opriuni) se declara acestea din urma in tab-ul Preferences la configurarea proprietatii.

** Description Type – Selectable – presupune asocierea cu una din Room Atributes. 

In acest caz bifati “Default” pentru a adauga automat Room Descriptor EI in momentul in care pe rezervare se va bifa aceasta preferinta.



In acest exmplu EI si ES sunt atribute de camera


Vezi exemplu de preferinta – Guest Preference – Mic dejun la camera – service preference si alocat departamentului Food and Beverage.

Vedeti cum functioneaza acestea mai jos.

Accesati rezervarea, mergeti la Tab-ul Preferences ai adaugati din lista preferintele. Observati optiunea de jos “Save to Profile” care face ca aceste preferinte sa apara automat la o rezervare ulterioara. Altfel, acestea sunt valabile doar pentru rezervarea curenta.

In acest sens vedeti si rapoarte specifice.


Atunci cand am configurat preferintele am declarat pentru fiecare dintre acestea carui department i se adreseaza. Vezi Late Check-out pentru Front Office, Pat Matrimonial este adresat Housekeeping, iar Mic Dejun la camera – Food and Beverage.


In functie de necesitati aceste rapoarte vor putea fi listate cu “dedicatie” pentru fiecare dintre departamente in parte.


Selectati optiunile spre exmplu doar pentru departamentul Housekeeping si vedeti lista.

Din raportul de mai sus avem selectate doar optiunile pentru departamentul Housekeeping.

Rezervarea de mai jos nu are specificat nimic la Preferences, drept pentru care la Auto Assign Room s-a alocat camera 303.


Daca anulam alocarea de camera si trecem la preferences ES – etaj superior.


La alocarea camerei se va tine cont de acest aspect, iar camera va avea acel atribut specificat.


Vedeti camera alocata 503, care are sepcificat acest atribut.

In cazul in care exista rezervari de camere care au specificat un atribut la rezervare, iar disponibilitatea pe acel tip de camera este zero, optiunea Auto Assign nu va mai fnctiona, nu se vor mai putea aloca camere nici manual pana nu se schimba/renunta la preferinta respective sau in lista de camera disponibile va parea una care corespunde cerintei/preferintei.



A fost de ajutor articolul?

Grozav!

Mulțumim pentru feedback

Ne pare rău! Nu am putut fi de ajutor

Mulțumim pentru feedback

Spuneți-ne cum putem îmbunătăți acest articol!

Selectează cel puțin unul dintre motive
Verificarea CAPTCHA este necesară.

Feedback trimis

Apreciem efortul dumneavoastră și vom încerca să modificăm articolul