Cum verific dacă un bon fiscal a fost listat din interfața Datecstcnet?

Modificat la Thu, 31 Aug 2023 la 01:24 PM

Se accesează interfața fiscală grafică de la shortcut-ul “Interfață fiscală – user”:

La accesare se va deschide fereastra de mai jos unde se va introduce parola: user

Dupa introducerea parolei se va apasă cu mouse-ul butonul “Ok”. Se va deschide ecranul următor:

Bonul fiscal s-a generat (apare în lista de bonuri emise – tabul Relistare bon), dar nu s-a listat pe casa de marcat

Pentru o identificare mai ușoară urmărim denumirea imaginii bonului în partea stângă. Aceasta are formatul native-data-ora.dude. Apăsând click pe denumire putem observa în partea dreaptă numărul camerei (randul 2), componenta bonului și plata (penultimul rând).

Se va verifica dacă:

  • Imprimanta are rolă

  • Imprimanta este în “Comunicație PC” (din primul meniu se apasă tasta 6 pentru Datecs DP25)

  • Imprimanta listează Raport X

  • Au trecut mai mult de 24 de ore de la ultima închidere (dacă au trecut mai mult de 24 de ore trebuie scos un Raport Z)

După rezolvarea problemei de comunicație, comanda ‘Print’ din tabul Relistare bon fiscalizează încă o dată suma. Acest buton se va folosi pentru printarea bonurilor numai după ce ne asiguram din Dude Front Application că bonul nu a fost listat.


Bonul fiscal nu s-a generat

Se verifica dacă:

  • Interfața comunică cu baza de date, apăsând butonul Test comunicație. Rezultatul returnat ar trebui să fie următorul:


  • Rețeaua de internet a fost schimbată (alt punct de acces wi-fi, hotspot telefon, etc.)

Notă: Dacă înapoi este returnată o eroare se va apela la serviciul de suport Expressoft.


Driverul fiscal este rezident

Se accesează meniul “Tools” și se selectează opțiunea “Verifică Driver”. 

Dacă driverul este pornit va apărea următorul mesaj:

Dacă driverul nu este pornit se va afișa mesajul următor:


Pentru a porni driverul se va selecta din meniul “Tools” opțiunea “Start Driver”:

În cazul în care driverul nu pornește se va deschide fișierul hmsres.exe din calea C:\DatecsTcnet și se va verifica după statusul lui (Verifică Driver). 


Alte cazuri in care un bon fiscal nu se va lista:

  • Avem înregistrat un avans de cota TVA X% pe care îl compensăm cu serivicii de cote TVA diferite. 

Ex.: Avans cazare TVA 5% compensează Cazare TVA 5% (corect) și parțial Vin spumant TVA 19% (greșit)

  • În folio au fost încarcate servicii negative (altele decât corecțiile făcute cu opțiunea Adjust/Discount Item). 



  • În folio există o formă de plată nefiscală


În aceste cazuri se va separa plata împreună cu servicii care să însumeze totalul acesteia într-un alt folio.

  • Error execute script: Registration mode error: End of 24 hour blocking. Eroarea apare în momentul în care au trecut mai mult de 24 de ore de la ultimul raport Z. Se va emite Z-ul după care se va printa bonul din tab-ul Relistare bon al interfeței fiscale.

  • O altă cauză pentru nelistarea bonului fiscal poate fi dată de neconcordanța între prețul unitar, cantitate și total.

  • Cantitate*Preț unitar = Valoare totală – Dacă această relație nu este respectată bonul fiscal nu se va genera. În această situație se poate ajunge când în folio se postează un serviciu cu preț predefinit atunci când cantitatea este modificată fără a fi golit câmpul ‘Amount’.




Exemplu corect:

Pentru a se lista bonul fiscal în situația exemplificată mai sus se va corecta linia greșită și se va reposta corespunzător.

După lungi perioade de funcționare se recomandă un restart al driverului interfeței fiscale, actionând ca un refresh asupra citirii serviciilor și plăților din baza de date.

A fost de ajutor articolul?

Grozav!

Mulțumim pentru feedback

Ne pare rău! Nu am putut fi de ajutor

Mulțumim pentru feedback

Spuneți-ne cum putem îmbunătăți acest articol!

Selectează cel puțin unul dintre motive

Feedback trimis

Apreciem efortul dumneavoastră și vom încerca să modificăm articolul