Editare și modificare produs existent

Modificat la Lu, 15 Apr la 4:27 PM


După ce salvezi un produs în baza de date a sistemului, poți completa informații detaliate despre procesele prin care poate trece acesta în cadrul afacerii tale. Poți completa informații despre informațiile generale ale produsului, prețuri de vânzare, topping-uri, produse adiționale, preparare, ingrediente extra, porții mai mari, recurență și gestiuni, datele despre fiecare din aceste categorii regăsindu-se în filele corespunzătoare ale produsului selectat.


Pentru a edita un produs, a-i modifica informațiile existente sau a-i adăuga date din categoriile enumerate mai sus:

  • Deschide pentru modificare produsul dorit din lista de produse, apăsând pe numele produsului.

  • În pagina produsului respectiv, apasă pe denumirea filei în care dorești să editezi date.



  • În funcție de fila selectată, completează informațiile descrise în subcapitolul corespunzător din cele ce urmează.

  • Salvează modificările aduse asupra produsului


Generale

În această filă a produsului deschis pentru editare poți modifica informațiile generale despre produs, așa cum au fost descrise în capitolul Adăugare produs nou fără preț de vânzare.



Prețuri de vânzare

În fila Prețuri de vânzare a produsului deschis pentru editare poți modifica informațiile legate de prețurile de

vânzare în diferite liste de prețuri din sistem.


Urmează acești pași:

  • Completează datele pentru:

    • Data de început: Data de la care prețul va fi valabil.

    • TVA: Valoarea procentuală a Taxei pe Valoarea Adăugată aplicată produsului.

    • Ora de început: Ora exactă de la care prețul va fi valabil (dacă este necesară o specificație de timp).

    • Monedă: Moneda în care este exprimat prețul produsului. Moneda va veni implicit pe setarea făcută din modulul Configurări - Companii.

  • În tabelul cu listele de prețuri definite în sistem, poți adăuga prețuri noi și poți modifica prețuri existente pentru una sau mai multe liste de prețuri. Dă click pe celula din tabel din linia cu lista dorită și coloana Preț nou de vânzare, apoi completează prețul dorit.

  • Apasă butonul Save changes pentru a salva prețurile modificate din tabelul cu listele de prețuri.

Asigură-te că toate informațiile sunt corecte înainte de a salva modificările! Prețurile trebuie să reflecte condițiile de piață și politicile companiei. Consultă regulile fiscale pentru a te asigura că TVAul este setat corect.

  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a  salva produsul cu noile informații în baza de date.




Topping-uri

În fila Topping-uri a produsului deschis pentru editare poți modifica informațiile legate de eventuale adaosuri (topping-uri) care pot fi puse pe produsul selectat.


Urmează acești pași pentru a configura topping-urile:

  • Completează date în următoarele câmpuri:

    • Numărul maxim de topping-uri: Introdu numărul maxim de topping-uri pe care un client îl poate selecta pentru acest produs.

    • Limitează numărul de topping-uri dar nu și cantitatea acestora: Specifică dacă există o limită pentru numărul de topping-uri care pot fi alese.

    • Numărul minim de topping-uri: Stabilește un număr minim de topping-uri pe care clientul trebuie să le selecteze, dacă este cazul.

    • Afișează topping-uri în POS: Selectează dacă topping-urile vor fi afișate în sistemul POS (Punctul de Vânzare) pentru ușurința angajaților.

    • Eliminarea unui topping implicit determină scăderea valorii de vânzare aferente produsului cu topping: Bifează această opțiune dacă eliminarea unui topping standard va reduce prețul produsului.

  • Adaugă câte un topping produsului selectat, apăsând butonul Adaugă topping-uri produsului.



  • În pagina nou-deschisă Selectează produsele de adăugat poți căuta și adăuga produse care vor fi topping pentru produsul pe care îl modifici. Filtrează produsele pe baza categoriei, caută manual produsul dorit a fi topping, sau scrie-i numele în caseta de căutare și apasă tasta Enter pentru a afișa doar produsele cu caracteristicile căutate.


  • Selectează produsele dorite a fi topping prin marcarea casetei din dreptul lor, apoi apasă butonul nou-apărut Add toppings to product.


  • Confirmă adăugarea topping-urilor selectate la produs prin apăsarea butonului Yes.


  • După adăugarea topping-urilor, modifică-le detaliile în tabelul de topping-uri. Le poți modifica informațiile despre preț topping, preț meniu, dacă va veni implicit cu produsul comandat.

  • Dacă dorești, poți renunța la un topping prin apăsarea butonului Delete din dreptul acestuia.

  • Salvează detaliile topping-urilor prin apăsarea butonului Save changes.



  • Mai jos în pagina Topping-uri, în secțiunea Topping moștenit, verifică dacă există topping-uri moștenite de la categorii superioare sau setări predefinite și care se aplică produsului.

Asigură-te că toate informațiile sunt corecte înainte de a salva modificările! Consideră preferințele clienților și particularitățile produsului când stabilești numărul și tipurile de topping-uri. Monitorizează impactul topping-urilor pe performanța vânzărilor și ajustează ofertele conform datelor obținute.

  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a salva produsul cu noile informații în baza de date.


Produse adiționale

În fila Produse adiționale a produsului deschis pentru editare poți modifica informațiile legate de eventuale produse adiționale, complementare care pot fi asociate cu produsul principal selectat.

Urmează acești pași pentru a configura produsele adiționale:

  • Setează opțiunile pentru toate produsele complementare asociate produsului principal prin selectarea următoarelor opțiuni:

    • Produsele complementare au preț zero: Bifează această casetă dacă produsele adiționale vor fi oferite la preț zero când sunt vândute împreună cu produsul principal.

    • Produsele complementare vor fi marcate împreună cu produsul de bază: Selectează această opțiune dacă la vânzarea produsului principal, produsele adiționale trebuie să fie marcate automat.

  • Adaugă produse adiționale la produsul principal, apăsând butonul Adaugă produs adițional.




  • În pagina nou-deschisă Selectează produse de adăugat găsești lista de produse disponibile pe care le puteți adăuga ca produse adiționale.

Poți căuta și adăuga produse care vor fi asociate cu produsul principal. Filtrează produsele pe baza categoriei, caută manual produsul dorit a fi adițional, sau scrie-i numele în caseta de căutare și apasă tasta Enter pentru a afișa doar produsele cu caracteristicile căutate.

De exemplu, selectează categoria „Garnituri” pentru a afișa toate produsele din această categorie dacă dorești să asociezi o garnitură pentru produsul principal:

  • Selectează produsele dorite a fi asociate ca produse adiționale prin marcarea casetei din dreptul lor, apoi apasă butonul nou-apărut Add additional products.

  • Confirmă adăugarea produselor adiționale selectate la produs prin apăsarea butonului Yes.


  • După adăugarea produselor adiționale, le poți vedea în Lista de produse suplimentare din partea de jos a filei Produse Adiționale.


  • Dacă dorești, poți renunța la un produs adițional prin selectarea cercului din dreptul produsului adițional și apoi apăsarea butonului Delete apărut în dreptul acestuia.

  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a salva produsul cu noile informații în baza de date.

    Asigură-te că toate informațiile sunt corecte înainte de a salva modificările! Asigură-te că produsele adiționale sunt relevante și complementare produsului de bază. Verifică cu atenție setările de preț și marcarea produselor pentru a evita confuziile la punctul de vânzare. Pentru clarificări sau asistență suplimentară, contactează echipa de suport.


Preparare

În fila Preparare a produsului deschis pentru editare poți configura instrucțiunile de pregătire pentru produsul selectat.


Urmează acești pași pentru a configura instrucțiunile de preparare:

  • Deschide automat fereastra de preparare în POS: Dacă această opțiune este selectată, atunci când produsul este comandat, sistemul POS va afișa automat instrucțiunile de preparare. Opțiunea poate râmane moștenită (INHERIT) de la setări predefinite.

  • Metoda de preparare: Selectează metoda standard de preparare a produsului, care poate fi moștenită (INHERIT) de la setări predefinite sau creată specific pentru acest produs.

  • Ordine servire: Stabilește ordinea în care acest produs trebuie servit, de exemplu ‘Salate’.

  • Adaugă instrucțiuni de preparare apăsând butonul Add a row.



  • În linia cu instrucțiuni de preparare nou apărută în tabel, selectează din lista de profile existente Profilul pentru care se vor aplica instrucțiunile de preparare, apoi introdu mesajul dorit în câmpul Denumire.

  • Poți adăuga oricâte instrucțiuni de preparare pentru oricâte profile ai nevoie. Dacă vrei, poți să ștergi câte o linie de instrucțiuni, apăsând butonul Delete din linia dorită.

  • Salvează modificările din liniile de instrucțiuni apăsând butonul Save Changes.

  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a salva produsul cu noile informații în baza de date.

Asigură-te că toate informațiile sunt corecte înainte de a salva modificările!


Ingrediente extra

În fila Ingrediente extra a produsului deschis pentru editare poți gestiona ingredientele extra care vor fi disponibile pentru comercializare împreună cu produsul principal.


Urmează acești pași pentru a configura ingredientele extra pentru produsul principal:

  • Adaugă ingrediente extra apăsând butonul Add a row.



  • În linia cu ingrediente extra nou apărută în tabel, selectează din lista de profile existente Profilul pentru care se va aplica ingredientul extra, apoi introdu denumirea acestuia în câmpul Denumire.

  • Poți adăuga oricâte ingrediente extra pentru oricâte profile ai nevoie. Dacă vrei, poți să ștergi câte un ingredient, apăsând butonul Delete din linia dorită.

  • Salvează modificările din liniile de ingrediente extra apăsând butonul Save Changes.

  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a salva produsul cu noile informații în baza de date.

Asigură-te că toate informațiile sunt corecte înainte de a salva modificările! Asigură-te că ingredientele extra adăugate sunt compatibile cu profilul și preferințele clientului pentru produsul principal.


Porții mai mari

În fila Porții mai mari a produsului deschis pentru editare poți gestiona opțiunile pentru porțiile mari ale produsului.

Urmează acești pași pentru a configura porțiile mai mari pentru produs:

  • Adaugă clase pentru care produsul va fi comercializat în porții mai mari, apăsând butonul Adaugă o clasă.

  • În pagina nou-deschisă Selectează produse de adăugat găsești lista de produse disponibile pe care le puteți adăuga ca porții mai mari ale aceluiași produs.

Poți căuta și adăuga produse care vor fi asociate cu produsul principal. Filtrează produsele pe baza categoriei, caută manual produsul dorit a fi adițional, sau scrie-i numele în caseta de căutare și apasă tasta Enter pentru a afișa doar produsele cu caracteristicile căutate.

De exemplu, caută produsele cu numele “mici” pentru a selecta care dintre acestea reprezintă o porție mai mare pentru produsul principal:



  • Selectează produsele dorite a fi considerate ca porții mai mari prin marcarea casetei din dreptul lor, apoi apasă butonul nou-apărut Adaugă o clasă.


  • Confirmă adăugarea produselor porții mai mari selectate la produs prin apăsarea butonului Yes.


  • După adăugarea produselor considerate porții mai mari ale produsului principal, le poți vedea în lista din partea de jos a filei Porții mai mari.

  • Dacă dorești, poți renunța la un produs porție mai mare prin selectarea cercului din dreptul acestuia și apoi apăsarea butonului Delete apărut în dreptul produsului.



  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a salva produsul cu noile informații în baza de date.

Asigură-te că toate informațiile sunt corecte înainte de a salva modificările! Asigură-te că toate porțiile mari sunt bine definite și corespund standardelor restaurantului. Pentru clarificări sau asistență suplimentară, contactează echipa de suport.


Recurență

În fila Recurență a produsului deschis pentru editare poți modifica recurența produsului la nivel de locații. Poți preciza aici perioadele în care acel produs va fi disponibil spre comercializare, în funcție de locațiile definite. Produsul cu recurență va fi astfel disponibil spre vânzare numai în perioadele și locațiile definite aici.


Pentru a configura recurența produsului:

  • În tabelul Locații, selectează locația pentru care dorești să setezi recurența și bifează caseta Folosește recurență din dreptul ei.


  • Folosind setările apărute în partea dreaptă a locației, setează recurența cu care acel produs va fi disponibil spre comercializare:

    • Începe la (selected date): Data și ora la care începe recurența.

    • Frecvența: Specifică cât de des doriți să se repete recurența: zilnic - daily, săptămânal - weekly, lunar – monthly, sau anual - yearly.

    • Fiecare (Every): Stabește numărul de zile, săptămâni, luni sau ani pentru intervalul recurenței.

    • Fără dată de sfârșit (no end date): Selectează dacă recurența va continua indefinit.

    • Termină după un număr de ocazii (end after reccurencies): Stabilește un număr specific de repetări pentru sarcina recurentă.

    • Termină la (End by): Alege o dată la care sarcina recurentă se va încheia.


  • Dacă dorești să aplici setările de recurență definite pentru toate locațiile tale, apasă butonul Aplică recurența selectată pentru toate locațiile.



  • Dacă dorești să aplici setările de recurență definite și pentru alte produse, apasă butonul Aplică recurența pentru alte produse, caută și selectează produsele dorite în pagina nou deschisă, apoi apasă butonul Select products to add reccurence.



  • Dacă ai terminat modificările dorite asupra produsului, apasă butonul Salvează modificări pentru a salva produsul cu noile informații în baza de date.

Asigură-te că toate locațiile selectate și setările de recurență sunt corecte înainte de salvare. Verifică și confirmă datele și frecvența pentru a evita orice neconcordanțe în programarea sarcinilor. Pentru clarificări sau asistență suplimentară, contactează echipa de suport.


Gestiuni

În fila Gestiuni a produsului deschis pentru editare poți modifica setările de gestiuni implicite care au fost configurate la nivel de saloane. De exemplu, poți specifica faptul că un anumit produs ar trebui să fie marcat pe o anumită secție, și nu pe secția moștenită de la nivel de salon.

Nu recomandăm modificarea setărilor implicite de gestiune pe fiecare produs în parte, ci setarea gestiunilor la nivel de saloane. Pentru clarificări sau asistență suplimentară, contactează echipa de suport.


Dezactivare produs

Produsele înregistrate în sistem nu pot fi șterse. Dacă decizi totuși că unele produse nu vor mai face parte din oferta ta, le poți dezactiva. Un produs dezactivat nu mai apare disponibil la vânzare.

Pentru a dezactiva un produs:

  • Deschide pentru modificare produsul dorit din lista de produse, apăsând pe numele produsului.

  • În pagina produsului respectiv, selectează butonul Dezactivează.



  • Aplicația dezactivează produsul și afișează un mesaj în acest sens. Dacă filtrezi lista de produse să îți arate doar produsele active, vei observa că produsul dezactivat nu mai apare în listă.



A fost de ajutor articolul?

Grozav!

Mulțumim pentru feedback

Ne pare rău! Nu am putut fi de ajutor

Mulțumim pentru feedback

Spuneți-ne cum putem îmbunătăți acest articol!

Selectează cel puțin unul dintre motive
Verificarea CAPTCHA este necesară.

Feedback trimis

Apreciem efortul dumneavoastră și vom încerca să modificăm articolul